Vinterkarneval!

Idag har det hållits en vinterkaneval här där jag bor. Vinterkarnevalen hade verkligen dragit till sig folk från hela kommunen. Det var fullt överallt! Detta är något som inte har hållits så många år tidigare, men som jag hoppas kommer fortsätta flera år framöver. Jag och en kompis började även fundera på att det skulle behöva hållas en sommarkarneval också. För vi tror att det skulle dra ännu mera människor ifall det även skulle vara en karneval på sommaren. För på sommaren finns det folk här på sommarstugorna som kommer från andra ställen. Men det får vi se om blir något av. Under karnevalen hade de konståkningsskola för småbarn, ishockeymatch, ponnyridning, snöfotboll, skidning, pulkkarace, snöskulptur tävling m.m. Det var riktigt toppen, solen sken och temperaturen höll sig på några minusgrader. :D


Kommentarer
Postat av: linda - pictures, drawings, me

sv: tack så mycket!

stompfar går att hitta på nästan varenda hobbybutik. Men annars har jag hört att http://zinkvit.se/ ska vara en bra sida med konstmaterial. dock vet jag inte om de levererar utomlands :) kram

2010-03-15 @ 20:11:56
URL: http://lindaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0