20100116

Hejsan allesammans!

Det har varit ett tag sen jag senast skrev, men jag har haft fullt upp med skolan och jobbet. Men nu kom det som en våg över mej och jag bara kände att jag måste blogga lite nu. Man skulle behöva reservera en halvtimme varje dag när man skulle sätta sej ner och blogga en stund. Att offra en halvtimme för att blogga är inte mycke.

Jag har nu som bäst börjat fundera starkt på att fortsätta studera efter 3:an. När mina merkonom studier är klara så vet jag inte om jag skulle vilja jobba ännu, utan jag vill ta det lungt och studera. Jag har planer på att flytta till Sverige och studera på Umeå universitet. Det skulle passa mej tror jag. Funderade på linjen Lag & rätt, men vi får se hur det blir. Jag vill flytta från Finland eftersom Finland blir bara mer och mer finskt, och jag vill fortfarande vara svensk. Jag tycker inte att alla finlandsvenskar skall tvingas börja prata finska bara för att vårt språk är minioritet. Vi skall bevara den finlandsvenska kulturen och inte alla bli finnar, det är min personliga mening.

Förresten idag har jag varit ut till villan för första gången den här vintern, och det blev också min sista. Jag har aldrig varit med om något så obehaglit som att sitta på snöskotern och bara känna hur det sjunker under en, det var så mycket flödvatten att var 100 meter så fanns det vatten och såra över hela isen (inte hela kanske men där spåren fanns). Jag var så rädd att jag inte kunde sitta med öppna ögon utan jag satt och blundade nästan hela vägen ut till villan. Men vi klarade oss i allafall. Men jag undrar nog hur mina kusiner och vänner kommer att slippa hem imorgon, eftersom det bara blir mer och mer flödvatten. Jag märkte redan på de timmar jag var ute vid villan att det hade kommit mycket mer vatten än när jag först åkte ut dit. Men man får hoppas och be att de skall klara sej och komma levande hem.

Nej, nu skall jag ta och krypa ner i sängen och börja sova. Imorgon har jag min första helg i arbete på väldigt länge. Det var kanske ett halv år sedan jag sist var en söndag i jobb, men vi är bara glad för att få jobba :D
Gonatt på er alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0