Söndag..

Hejsan alla!

Jag missade tyvärr att blogga igår. Men jag hade så mycket som jag skulle göra och som kom ivägen så jag han tyvärr inte.

Lördagen började klockan 07:00 då jag vaknade av väckarklockan. En uppfinning jag totalt hatar. Kan den inte bara låta en sova vidare och inte börja med det hemska ljudet så tidigt på morgonen. Men men sen åkte jag till jobbet och jobbade till klockan 16:00. Sen åkte jag och köpte dog stuff till lilla vovven. Planerna blev nämligen ändrade så valpen skulle komma på söndag. Sen när jag kom hem ringde en vän till mej och frågade om jag ville sitta på med honom när han åkte in till stan. Så jag hade en kvarttimme att klä på mej och sminka mej inför kvällen innan han hämtade mej. Sen förde han mej till en kompis där jag skulle tillbringa kvällen. Vi hade en liten tjejkväll där vi fixade mat och tittade på film. Klockan 04:30 kom jag mej äntligen hem. En lååång dag för mej.

Men idag vaknade jag först klockan 10:00. Skönt att få sova ut sig en morgon för imorgon blir det att stiga upp tidigt igen. Vi hämtade vovven på eftermiddagen och han var så sööt. Jag kan inte fatta att vi äntligen har en ny hund :D Sen har jag väl tillbringat den mesta tid idag tillsammans med hunden och mina syskon. En sak vet jag säkert idag iaf och det är att vår katt inte alls gillar att vi har en ny hund. Genast när han såg hunden och att vi gav hunden mer uppmärksamhet blev katten väldigt svartsjuk. Kan inte hundar och katter tillbringa tid tillsammans utan att klösa ögonen ur varandra? Tydligen inte. Men vår katt är förståss väldigt gammal också, 10 år. Vi hade aldrig trott att han skulle bli så gammal när vi fick vår lilla katt, som inte alls är så liten längre.


Men nu skall jag gå och lägga mej. Har en tent imorgon som jag skulle behöva läsa på men jag hinner inte. Men gonatt på er alla <3

Vår lilla vovve

Vår lilla söta vovve :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0